dinsdag, maart 11, 2008

Gevecht met Margot

Als Margot iets in haar hoofd heeft, wil ze dat onmiddellijk verwezelijken. Maar dat mag niet altijd van mij, Gisterenavond wou ze een Joepie gaan kopen na school, maar ze moest van mij eerst haar boekentas leegmaken, eventueel huiswerk maken, turnzak maken en zo. Ik bekeek haar agenda en die was heel erg slordig. Ik zei haar dat ze de bladzijde van deze week opnieuw moest schrijven. Ze mocht dat best doen nadat ze de Joepie gehaald had, maar ze zei heel gedecideerd dat ze dat zeker en vast niet zou doen.
Tja, dan kent ze haar mama nog niet goed.
Dus zei ik, dan ga je pas Joepie halen als je je bladzijde overgeschreven hebt.
Woehoe, dat ontlokte een iets of wat verhitte reactie bij ons Margot, en dat is nog mild uitgedrukt.
Ze nam een klokhuis (dat ze van mij moest weggooien) en keilde het door de lucht, ik stuurde haar naar de berging om te kalmeren, ze nam in het voorbijgaan weer dat klokhuis en ze gooide het de andere richting uit, het klokhuis was geen klokhuis meer ....
Toen ze eventjes gekalmeerd was in de berging, ben ik haar gaan vragen of ze de klokhuisresten wou opkuisen. Omdat ze daarop rustig reageerde, was de straf voorbij en na het klokhuis mocht ze aan haar agenda beginnen.
Mama zei, trek de lijntjes met een stylo of met een potlood, en schrijf met een pen. Want ik wil dat het proper is, ik wil absoluut geen vlekken. "Ja, ja, ik weet da wel, niet zagen"
Maar ja, ze neemt wat ze het eerste vastheeft, zijnde een schrijfstiftje ... Zo van die schrijfstiftjes waarvan de inkt niet onmiddellijk opdroogt met als gevolg dat haar blad vol vlekken staat. Dus zeg ik direct dat ze opnieuw mag beginnen ....
Vuurpijlen uit haar ogen schoten in mijn richting, maar ze hield zich in, ze verfrommelde haar blad, zocht een potlood en begon opnieuw ....
Ordelijk en proper schreef ze haar bladzijde uit de agenda over .... het inplakken is niet zo gelukt, ze knipte niet helemaal recht en zo, maar daar heb ik toch niets meer over gezegd.

Geen opmerkingen: