dinsdag, september 22, 2009

Misverstand

Margot gaat sinds 1 september naar dezelfde grote school als Eva, meestal gaan ze met de fiets, maar soms ook eens met de bus. Gisteren gingen ze met de bus omdat Eva haar laarzen moest meenemen voor een studiedag in de Bourgoyen.
Om 15u40 belt Eva mij om te vragen of ze al op de bus mag stappen, want dat Margot er nog niet is, ik zeg dat dat ok is. Een halfuurtje later is ze dan thuis.
Margot kwam niet thuis ... half vijf ... kwart voor vijf ... om vijf uur is Papa in de auto gestapt en heeft de route van de bus terug gereden of hij Margot ergens tegenkwam, tot aan de halte van school, maar Margot nergens te vinden.... paniek moet ik zeggen.
Papa is dan naar de directie gegaan, de leerkracht turnen is gebeld - bleek dat ze inderdaad een kwartiertje later op school waren - een vriendinnetje is gebeld - margot zat bij mij aan de bushalte, maar ik ben op een andere bus gestapt en margot wachtte op haar bus.
Ik heb toen naar de Lijn gebeld, misschien was ze op andere bus gestapt, en was ze ergens verloren.
Ondertussen had ik ook al naar school gebeld, dat ik niet zou vertrekken voor Margot thuis was.
Om tien voor zes komt Margot de garage ingewandeld, heel sip ...
Ze had tot vijf uur aan de bushalte gewacht op Eva (meer dan een uur dus !) omdat de afspraak tussen hen was dat ze op elkaar zouden wachten.
In het vervolg mogen ze gewoon hun GSM niet meer thuis vergeten ...
Vandaag moet Margot even langs bij de onderdirectrice om uit te leggen hoe het kwam dat het foutgelopen is. Ik heb haar ook gezegd dat ze eens bij de turnleraar moet langsgaan en zeggen dat alles ok is.

Geen opmerkingen: